Jag lever !

Jag vet att jag är för jävla dålig på att uppdatera nuförtiden men jag har så jädrans mycket att göra rent utsagt. Igår öppnades Parlamentet här i Nairobi, något som verkar ha gått hyfsat lugnt till.  Från och med i dag fram tills på fredag ska det vara demonstrationer i landet så skolan har stängt, jag hann inte ens med att göra ett glädjetjut innan rektorn känslokallt fortsatte: "ni som bor på internatet kan dock ha lektioner precis som vanligt". .  Jaha, så var det med det.


Så i morse var det bara att pallra sig upp till Kiswahili lektionen, något som jag och tre andra var ensamma om. Jag har fått ett nytt smeknamn av Lazarus: Mickey kallas jag numera, även Alva fick ett nytt namn, han tyckte nämligen hennes var för kort så numera heter Alva, Alovera. 


Igår var det en jävla massa människor på Nakumatt (vår affär), folk bunkrade upp med mat inför demonstrationerna. Vi har ännu inte fått utegångsförbud så demonstrationerna borde än så länge vara under kontroll.


Förresten, vet ni vad? Det har regnat som in i helvete här under natten och i morse. Det ska det verkligen inte göra nu i Januari, jag antar att jag återigen har tagit med mig Borås vädret. Suck. Dumma regn lämna mig ifred!


Jag gick ner trallandes till matsalen och sa till PO som är boardingförälder att det verkar ju bli väldigt lugnt idag, precis samtidigt började vi höra skott. . . Gulp. Jag antar att kenyanerna väntade tills regnet var över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0