Oroligheterna i Kenya fortsätter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1573784.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1570104.ab

Om exakt en vecka lämnar jag Sverige för att återigen
bosätta mig i Kenya. Många undrar nog hur det känns att flytta
till ett land som just nu befinner sig i kris och är med på varje nyhetssändning.
Ärligt talat tror jag inte jag riktigt förstår vad som väntar mig.
Men det är som mamma säger: om kriminaliteten var hög innan,
vad är den då inte nu när människor inte har mat eller tak över huvudet?

Vi levde redan tidigare efter strikta regler, detta för att Kenya skiljer sig väldigt mycket från Sverige.
Men å andra sidan resulterade reglerna i att det inte inträffade några större händelser under höstterminen,
men hur kommer det  inte bli nu, när det till och med finns bilder på när folk rånas. . .
och kvinnan är dessutom mörk. Personligen tror jag det kommer bli svårare att leva som vit i Kenya, ur deras ögon är vi rika, och ärligt talat, vad gör man inte för sin familj? 

Kan inte bara den jävla Kibaki avgå så det blir ett slut på allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0