Smarta Mikkaela & positiva Sara

Jag och min vän Sara som också bor och studerar på Svenska skolan i Nariobi
försöker se saker och ting väldigt positivt, här kommer ett exempel från vår diskussion
om vår kära och trogna Majstant.

Jag: Undra hur Majstanten har det?
Sara: Oj, henne har jag inte ens tänkt på. .
Jag: Det har jag!
Sara: jaa men lilla majstanten!! Men man blir hungrig av att demonstrera

Nu kan det väl inte ha ungått någon om vad som pågår i Kenya,
idag fick jag ett mail av rektorn angående att skolstarten skjuts upp tills på onsdag,
trots detta vill han inte att vi i Sverige lämnar landet förens nästa helg. 

Det innbär bara ett litet problem för min del. . . Smart som jag är köpte jag inte till ett försäkringsskydd utan anledningen:"Jag kommer sitta på planet även om jag så har brutit båda benen, jag behöver ingen försäkring".
Så lät det när jag bokade min biljett, jag hade väl aldrig ens i min vildaste fantasi kunnat förutspå att något sånt här skulle inträffa. Nu har jag i allafall lärt mig en läxa, aldrig mer köpa resor utan avbeställningsskydd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0