Fika i stallet, med fina vänner

Idag började jag dagen med en powerwalk bort till ridhuset.
Lite lagom smart med tanke på att jag varit sjuk. Jag bestämde mig
för att gå in mina nya Converse på vägen, vilket var ett ganska korkat beslut.
Numera har jag blodblåsor och vanliga blåsor över hela fötterna och kan inte ha skor på mig.
Så typiskt mig.
Komma på att gå in ett par nya skor
genom att promenera fem kilometer.

Väl där blev det många kära återseenden.
Jag hade bokat in en fika med mina vänner:
Stina, Niina, Ida & John-John.
Det var givetvis väldigt trevligt och vi satt och skvallrade i sisådär tre timmar.
Jag har ju bott i Kenya ett år och Stina samt Ida har varit borta och utbildat sig till ridlärare
så nog fanns det mycket att prata om.


Niina hade med sig en hundvalp på 9 veckor. Jag blev kär.

Mitt såkallade hundintresse tog fart redan när det var vinter här hemma. Jag berättade detta för min mor, som var snabb med att ge mig ett svar: "Nej, gumman. Jag vill inte gå i meterhög snö om jag inte behöver."

Suck.


Men vem vet, hon kanske har ändrat sig nu?

Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0