Han skapar alltid tsunamis i mina tårkanaler

Ibland önskar du så djupt att en människa i din närhet ska förändras.
Jag hoppades så mycket att jag inbillade mig att det faktiskt hade hänt
nu när jag kom hem från mitt år i Kenya.
Jag hade fel, ännu en gång.

Han gjorde mig besviken ännu en gång.
Vilken gång i ordningen har jag inte koll på,
det var många år sedan jag slutade räkna.

Jag kommer alltid att älska dig,
men i slutändan spelar det egentligen ingen roll.
För jag orkar inte mer. Jag orkar inte gråta mer,
jag orkar inte hoppas eller försöka inbilla mig att du en dag kommer förändras.
Att du en dag kommer inse vad du har gått miste om i alla år.
Att du en dag kommer bli den du en gång var.

Jag borde ha gjort det för så många år sedan,
men jag antar att det är bättre sent eller aldrig.
Jag måste gå vidare och inse faktum att du aldrig kommer att förändras.
Jag måste inse att du aldrig kommer förstå hur mycket du har sårat mig genom alla år.
Från och med idag har jag lovat mig själv
att aldrig mer spilla några tårar över dig.
Aldrig mer ska du få såra mig.
Aldrig mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0