Sveriges nationaldag, vilket jippo

Idag är det Sveriges nationaldag, Grattis Sverige! Vi svenskar här i Kenya är dock inte lediga, då vi anpassar oss efter Kenyanska högtider. Vilket jag tycker är helt rätt, eftersom vi är bosatta här. Efter lunch ska vi i alla fall iväg till svenska ambassadören och fira, denna stora dag. Suck. Det är så typiskt svenska föreningen. Det är så jävla svenskt att jag mår illa. Aja, jag ser det som ett tillfälle att klä upp mig!


För det andra är det min favorit dag idag, nämligen fredag.

Jag tar förgivet att det innebär utgång. Vi får väl se vad flickorna säger.

I morgon bitti bär det i alla fall av på en dagsutflykt till Naivasha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0