Fredag, fredag, fredag

Idag är det fredag, det betyder i vanliga fall obligatorisk utgång för min del, men icke denna veckan. Jag ska, hör och häpna ha en vit helg, kanske min andra på nio månader så det behövs minst sagt. Istället ska jag roa mig med att titta på någon av de femtio filmerna jag köpte idag.


I eftermiddags var nämligen jag och mina flickor ute på äventyr inne i Nairobi. Jag kom hem med ett par underbara skor, jag vet att jag inte behöver fler men dessa gick verkligen inte att motstå. Precis som jag säger om alla andra par.


Killen som hjälpte oss med skorna har nog aldrig varit med om besvärligare kunder, det hela slutade med att han tog med oss till deras lager så kunde vi kika där istället. Inte helt fel, dock slutade det hela med att han blev väldigt sur på oss eftersom vi vägrade betala hans drömpriser. Nadja var nära att ge med sig men då gjorde jag väldigt klart för grabben att det är jag som är bossen och även jag som bestämmer priset. Som vanligt kunde inte säljaren motstå min charm och vi fick skorna till halva priset!


I morgon ska vi avnjuta en påsklunch i Nationalparken, det ska bli underbart med efter förra veckans safari kommer jag antagligen inte kunna koppla av en enda sekund. Jag funderar helt ärligt på att ta med mig ett gevär. Om vi ens närmar oss en noshörning så är det jag som kapar bilen. Punkt slut.


Mig hör ni mer ifrån i morgon om jag nu överlever dagen i Nationalparken. Gulp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0