Jag & min förbannade vinnarskalle

I morse när jag skulle pallra mig upp ur sängen och ner till frukosten möttes jag av ett väldigt hinder. Jag kunde inte resa mig, hela min kropp gjorde så förbannat ont. På något sätt fick jag försöka rulla ur sängen, vilket i princip slutade med att jag hamnade på golvet och fick ännu mer ont. Lika smart som vanligt, Mikkaela!  Hur lyckas jag alltid? Varför all denna smärta kan man fråga sig?


Jo, det var nämligen så att jag var på gymmet igår och tränade som en stucken gris, tyckte i alla fall jag, tränaren höll inte riktigt med mig, han kom fram och frågade: "Är inte de lite för lätta, ska jag ge dig tyngre vikter?" Jag kunde ju inte med att säga nej trots att jag redan var totalt slut, så det var bara att le och ta i för kung och fosterland. Sedan så vägrar jag ge mig i vissa situationer. Jag tänkte banne mig inte vara sämre än de vältränade grabbarna som hela tiden skulle stå jämte mig (hej vinnarskalle!), Så det var bara att köra på.
Tro mig, lyckan var total när de lämnade gymmet!

Själv kröp jag nästan därifrån.


På torsdag är det dags igen, det är nästan så jag

räknar timmarna till det är dags att plågas igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0