Kanske var jag ganska modig ?

Idag kom jag att tänka på hur det var innan jag flyttade hit till Kenya. Nästan varenda människa i min omgivning tyckte jag var så modig och sa att de aldrig skulle vågat göra detsamma. Då förstod jag aldrig riktigt varför.  Jag skulle ju bara uppfylla min dröm om ett liv i Afrika.


Jag hade precis fyllt arton och skulle flytta ensam till andra sidan jordklotet och kände inte en jävel. Jag visste inte vad som väntade mig eller någonting alls egentligen. Men ändå tvekade jag aldrig. På något vis visste jag nog att Kenya var rätt för mig innan jag ens kom hit.


När jag tänker tillbaks så var jag kanske ganska modig i alla fall.
Hur många är det egentligen som lämnar alla nära och kära för något helt främmande?   

Kommentarer
Postat av: Sanja

Jag beundrar dig

2008-03-11 @ 09:54:25
Postat av: Den finska flickan johanna

du har har så rätt. det hade jag aldrig vågat. mikkaela fittens du har då mod i dig :) det beundrar jag dig för!

2008-05-05 @ 21:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0