Fredag, fantastiska fredag

Vilken fredag jag hade,
det hela började med en shoppingtur i stan med min vapendragare Nadi.
Nu bor vi inte bara ihop, vi har även börjat med delad ekonomi. Vi kom hem från stan med alldeles för tomma plånböcker. Vi bestämde oss för att åka till Village och förfesta, tyvärr var det ingen annan som var på vår briljanta ide så det blev med andra ord bara jag och Nadi. Vår vän Spence skulle komma förbi, han ringer och berättar att hans bil har blivit stulen. Det här tycker jag och Nadi är fruktansvärt roligt. Vem skulle vilja sno hans bil? Själv blev jag mest tacksam för att någon tog den, det innebär att han måste köpa en ny.

Efter att han gjort sin polisanmälan och varit hemma och hämtat sen av reservbilarna så kom han och gjorde oss sällskap. Som tur var hade han inte tappat bort sin plånbok vilket innebar att han fick betala notan, som vanligt. "I likes that you are rich Spence", där har ni mig i ett nötskal.

Givetvis blev han trackad under hela kvällen. "Spence, you don´t have to worry, you are rich and can buy a new car", "It´s just a car", han berättade att han skulle få sin splitter nya bil på måndag, alltså idag, vilket jag och Nadja är väldigt glada över.

Louise en av boardinsföreståndarna blev lika chockade som oss när hon fick höra att bilen blivit stulen: "Did you put a 1000 shilling (100kr) on display or something?" Bilen var som sagt inte mycket att hänga i julgranen, men nu är den ju borta så då är det problemet löst.

Efter förfestandet blev det utgång, en lyckad sådan.
Mycket folk och trängsel på dansgolvet kan inte bli något annat än lyckat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0