Här kommer sanningen

Nu ska jag en gång för alla berätta för er, mina kära läsare, om vädret i Kenya. När ni tänker på Kenya eller kanske hela Afrika, då ser ni framför er stekande hetta, klarblå himmel och konstant sol, inte sant? Här kommer den bittra sanningen. Kenya har precis som Sverige och resten av världen, årstider.
Hoppas ni inte svimmade?


Nu när ni har sommar i Sverige har vi vinter härnere. Vinter? I Kenya? Ja. Även om solen tittar fram emellanåt så är det för det mesta djävulskt kallt. Inte som svenskvinter, men ändå. Nu kommer ni inte tro mig men jag brukar gå runt med raggsockor, fleecetröja och mjukisbyxor för att inte frysa ihjäl.


Ledsen för att jag har förstört er bild av det ständigt soliga och stekande Afrika.
Men sanningen segrar i slutändan, eller hur?  

(Så ni som nu ska hit i höst,
gör inte om mitt misstag och enbart ta med er sommargarderoben.
Ni torr nog att jag överdriver, men säg inte att jag inte förvarnade er!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0