Jag tror att de är drogfria nu

image609image610
image611

I höstas var jag iväg på en fältstudievecka,
på något konstigt vänster fick jag kontakt med en norsk missionär
som berättade att han (och andra givetvis) hade byggt upp en skola för gatubarn.
Jag hade inga högre förväntningar när han kom och hämtade mig och tjejerna,
men så fel jag hade. Skolan var helt fantastisk!
Alla barnen på bilderna hade inte fått börja skolan än, då de måste vara på avvänjning
från droger och liknande i 6 månader innan de får börja.
Under tiden som de arbetar med att bli drogfria så får de lära sig grunderna i att skriva, läsa och lite matte.

Anledningen till detta inlägg är att det nu har gått över 6 månader. . .
Jag är helt övertygad om att de numera går i skolan & lever drogfria liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0