Mörkläggs invandringens baksidor i Sverige?

Igår satt jag och kikade på en debatt om invandringens baksidor i Sverige mörkas, hela 91% av de som hade gått in på SVT:s hemsida och röstat höll med. Själv satt jag mest där och kokade av ilska åt alla, enligt mig, okunniga människor.


Folk gnäller över att "invandrare" kostar pengar för att de inte jobbar, vill ni veta sanningen? De får inga jobb! Varför? Jo, för de kan inte språket! Varför kan de inte språket? Jo, för när de kommer till Sverige placeras de ute i förorter tillsammans med andra "invandrare", som inte heller kan svenska. Det är väl inte konstigt att "invandrare" inte lär sig språket om de inte har någon att öva med? 
Då säger ni: men kan de inte starta sin egna verksamhet?
Det är väldigt svårt att starta upp något när man som "invandrare" inte får några lån i Sverige!


Det är inte det minsta konstigt att "invandrare" kostar Sverige pengar, eftersom vi inte hjälper dem att bli en del av samhället och det är inte "invandrarnas" fel, det är helt och hållet Sveriges! Stor del av Sveriges befolkning är rädda för "invandrare", det har jag verkligen märkt härnere i Kenya, många från Stockholm skulle aldrig ens våga närma sig Rinkeby och liknande. En av killarna hade varit på Hallonberget en gång och trott att han skulle bli nerslagen för att det var en kille bakom honom, den svenska killen hade aldrig varit så rädd i hela sitt liv. En dag kläckte jag ur mig att ni i Stockholm verkar vara väldigt rasistiska och de sa faktiskt inte emot.

Varför skulle en "invandrare" vara farligare än en "vanlig svensk"?


Sist men inte minst vill jag avsluta med ett citat från gårdagens debatt:

"Om jag gör något bra så är jag svensk, om jag begår ett brott är jag invandrare!"


Varför citattecken runt ordet invandrare?

Jag gillar egentligen inte ordet för fem öre, därför att jag anser att även om man kanske inte är född i Sverige men bosätter sig i landet så ska man klassas som svensk.
Det borde inte få finnas något som heter invandrare. Punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0