SVT varför sända Englas begravning?

Jag trodde det var ett skämt när jag läste att Engla Höglunds begravning ska direktsändas i SVT.
Det var inget skämt. Det är hennes mors önskan, som SVT bemöter.
Jag vågar nästan slå vad om att det kommer bli tittarrekord,
det vore så jävla typiskt oss svenskar.

Varför i hela världen ska hennes begravning sändas i tv?
Och i SVT dessutom? Jag hade inte höjt på ögonbrynet om det var kanal 5 eller
något liknande som vill tjäna pengar. Men SVT!

Det var visserligen en mycket tragisk död hon gick till mötes,
men alla de tusentals människor i världen som dör varje dag,
varför är det ingen som bryr sig om dem?
Det enda som betyder något för oss är att det inträffade i Sverige. 
I vårat trygga lilla Sverige!

Jag ser ingen anledning till att Englas begravning ska sändas i tv,
först och främst tycker jag att flickan ska få vila i lugn och ro.
Hennes fall har redan blivit oerhört uppmärksammat, räcker det inte nu?
Måste vi vara med och se när familj och vänner tar farväl?

"Chefen för SVT Nyheter, Per Yng, motiverar sitt beslut med att sändningen görs utifrån det enorma engagemang som visas Engla och hennes familj. Hon är en symbol för barnens utsatthet och värnlöshet."
En symbol? Om hon inte hade varit svensk hade inte en jävla svensk brytt sig.
Då hade hon minsann inte varit någon symbol, då hade hon varit en i mängden,
precis som alla andra människor som dör i världens är.


Jag antar att Sveriges befolkning redan vet vad de
ska göra på Pingstafton mellan klockan 10.55-12.15
ni kommer sitta och titta på Engla Höglunds begravning. 
Jag ger mig fan på att det blir publikrekord. 


*Citat hämtat från http://www.bt.se/


Kommentarer
Postat av: sandra jonsson

Jag håller helt med dig.. tycker det är FÖR förstorat

2008-05-06 @ 20:36:47
URL: http://jonsson89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0