Dreams are coming true.

man ska inte glorifiera barndomen
men det var iallafall lite bättre då


för drömmarna var fortfarande tillåtna
och när jag skrev vad jag ville bli
så trodde jag på det också

jag räknade aldrig med att jag skulle
krocka med verkligheten och få se drömmarna
kvävas till döds medan jag själv stod kvar
och höll pennan i en darrande hand

--
Jag blir så otroligt ledsen när människor i min närhet säger till mig att sluta drömma,
att jag ska vakna upp och se livet för vad det är. Men jag kan inte. Jag vill inte.
Mitt liv hade varit så litet och tråkigt utan alla drömmar.
Ni kommer ångra er, ni som behandlat mig så.
Jag kommer lyckas. Mina drömmar kommer bli verkliga.

Kommentarer
Postat av: Jess

Jag tror på dig i alla fall gumman! Fortsätt drömma. Dröm när de andra ser den bittra sanningen. Jag är precis likadan; en sann drömmare. Och det är just det; drömmandet, som tar mig vidare i livet... Hoppet och drömmarna. Så alla andra kan bara hålla käften rent ut sagt!! Basta.

2008-10-22 @ 11:19:18
URL: http://www.jessjess.se
Postat av: Anonym

Drömmar gör dig stark. Precis som drömmar gör mig stark. Jag tror på dig och jag tror på dina drömmar på samma sätt som du alltid har trott på mig. Låt ingen ta dina drömmar ifrån dig.

2008-10-30 @ 13:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0