Poweryoga, Spinning, Core & i morgon väntar gymmet

I morse var jag & Richard på spinning. .
Jag tycker faktiskt Richard beskrev det hela väldigt bra:

"Brutalt! BRUTALT säger jag bara, vilket pass!!! O M G ! ! !
Tar mig ner till bussen, och åker ner till gymmet. Klockan är tjugo i sju, och vi ska inte mötas förrän hel. Ställer mig en stund på rullbandet och värmer upp kroppen. När hon kommer in, ombytt och klar, så frågar hon om vi ska gå upp. Upp? UPP? Ja, vi ska ju vara med på Xbike-passet klockan sju. Jaha!!!! Okej, ja, men hur jobbigt kan det vara?
Jo tjena, så som jag svettades, så som det brändes i varenda benmuskel, ryggmuskel och även magen fick kämpa lite. Efter det så var det tjugo minuter core, träna mage och rygg, vilket verkligen kändes."
--
Igår var jag & Richard på Poweryoga.
Det finns inte så mycket att säga om den upplevelsen.
Jag var den ovigaste personen i hela rummet.
Verkligen roligt att inse att man är yngst & stel som jag vet inte vad,
Richard däremot. Han gjorde varenda övning utan minsta problem.
Men den där Yogaläraren ska nog få se
på dunder och brak!
Snart är det jag som är vigast i rummet.
Eller så har mormor rätt när hon säger:
"du borde ha blivit en karl i stället!"

I morgon 07:00 kör vi igen,
gymmet here we come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0