Norge <3 Mikkaela

Jag har inget emot Norge eller norskar,
men när jag sitter på jobbet och ungefär hälften av mina 120 samtal
består av norsktalande så funderar jag på vad jag har gjort för att förtjäna det.

Om det fortsätter såhär så är jag snart flytande på norska:
"jag lurte på om du har en vaerelse" 
"Hallåååå det är Ole fran Norge som ringer"

Sedan har jag även insett att
halva Norge säger alfakrull medan den andra delen säger krullalfa (vilket betyder @).
Man säger inte punkt utan punkten.
Och att norskar måste vara världens trevligaste människor
( gud vad jag känner att jag kommer få äta upp detta framöver).

Okej nu när jag ser mina norska kunskaper framför mig kanske jag måste erkänna att
jag inte är riktigt flytande än. Men nästan.

Kommentarer
Postat av: Anna

noska är faktiskt soft. När man ska läsa tillbaka bokningsnr burkar jag slå till på att säga åtte istället för åtta o så iblannd :D::D:D:D bara för att det är kuwhl..!

2009-02-17 @ 15:22:53
URL: http://elmstrom.blogg.se/
Postat av: Izza

Välkommen till servicebranchen. Men du har rätt Norrmän är kjempe herlige. Glada jämt o skulle de bli arga så hörs inte det ändå för språket är så muntert. Ha de ha de

2009-02-17 @ 16:18:27
Postat av: Kicki B

Kolla in detta klippet. Det slår alla norrmän med hästlängder :P



http://www.youtube.com/watch?v=EA7AXn3ZJdM

2009-02-17 @ 21:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0