Ella, mitt hjärta.



Tidigare i  veckan hade jag en otroligt dålig dag,
men när jag kom hem från jobbet så ändrades allt.
Jag hade fått paket.
Ibland behöver man inte ens öppna paketet för att förstå vem avsändaren är.
Jag vet att det alltid är från henne. Från mitt hjärta.
I paketet låg ett vykort och en kalender.
Precis vad jag behövde.
Det paketet gjorde min dag, min vecka & jag ler fortfarande när jag tänker på det.
Jag ler för att jag har en vän som Ella i mitt liv.

Det är hon som tar ledigt fyra dagar från jobbet för att fira min födelsedag.
Det är hon som ständigt skickar paket & vykort.
Det är hon som kommer med en stor kartong fylld med spa-artiklar och säger
"Mikkaela, du behöver ta hand om dig själv lite".
Det är hon som har gjort världens finaste bok åt mig,
den är 40 sidor, fylld med minnen och citat.
Det är hon som uppvaktar mig på alla hjärtans dag.
Det är hon som skickar kärleks te  på posten när jag behöver muntras upp.

Det var hon som betalade hutlösa fraktkostnader för att skicka 100 g choklad till mig i Kenya.
Det var hon som skickade brev till mig var och varannan vecka när jag bodde på andra sidan jordklotet.
Det var hon som hade åkt 10 mil och stod utanför min dörr när jag kom hem från Kenya.


Det är hon &
det har alltid varit hon som har gjort sånna här saker för mig.


Jag vill egentligen bara att du ska veta Ella,
att jag älskar dig, jag älskar dig så mycket att det inte finns ord för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0